Все для учнів 6-Б класу

 
Любі діти, цей матеріал можна використовувати для повторення вивченого у 5 класі.
       

Матеріал для опрацювання теми "Написання букви И на позначення ненаголошеного И:

Продовжуємо вивчати ненаголошені голосні в коренях слів. Сьогодні будемо говорити більше про звук И. Ознайомимося ще з трьома правилами, а також вивчимо ПАМ’ЯТКУ. Для цього працюємо з підручником с. 97,98.

Як перевірити сумнівний И у коренях слів?

1) Наголосом (ви вже знаєте)

2) у звукосполученнях РИ-, ЛИ- (наприклад: кри-чати, три-вога, гри-міти, три-мати, бри-ніти, стри-бати, кри-вавий, скиг-ли-ти, гли-тати)

3) у дієслівних коренях  -бир-/-бер-, -дир-/-дер-, -мир-/-мер-, -пир-/-пер-, -тир-/-тер- АБО перед буквою Л ОБОВЯЗКОВО перед НАГОЛОШЕНИМ суфіксом â. (наприклад: збИрâти, хоча збЕру, обдИрâти, хоч обдЕрти, витИрâти, хоч витЕрти, завмИрâти, хоч завмЕрти)

Вправи на закріплення. Виконуємо у робочому зошиті як класну роботу.

№ 1. Записати слова, вставивши потрібну букву, підкреслити орфограму та пояснити її.

Зразок: стЕповий (прикм.): наголос стЕп; чЕрЕвики (ім.): -ере-; 

палЕць (ім.): пальці Е  ; вигинати (дієсл.): И перед наголошеним â.

Б..р..гиня, ш..рокий, зам..рзати, кр..шити, зуп..нятися, сл..вовий, сп..котний, с..вина, кр..жина, кр..ниця,  стр..бати, сп..ратися.  

Наступний крок: запам’ятовуємо слова, які не перевіряються правилами (словникові!!!). Знову працюємо з підручником ст.97 ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! 



****************************************************************************
Будемо навчатися дистанційно!
  
Вивчаємо тему "Ненаголошені голосні Е,И у коренях слів"
Треба знати: 
- як перевіряти ненаголошені голосні, які правила застосовувати
- корінь слова, спільнокореневі слова
Треба вміти:
- визначати сумнівний (ненаголошений) голосний у корені слова
- добирати правило для перевірки
- првильно записувати слова

Прошу старанно попрацювати з поданим нижче матеріалом.

Орфограма «ненаголошені Е,И в корені слова». Орфографічний словничок.


                           

                                                                                           

 
!!! Робота в зошиті. Записати сова, вставивши потрібну літеру.
        Л..тять, віт..рець. кол..со, прич..пити, пром..ні, прив..зти, прин..сти, п..сати, б..руть, з..л..ніти, л..б..ді (птахи), ш..л..стіти, у погр..бі, вел..т..нь, вит..рти, ст..повий, в..рхівка, св..стіти, набл..жатися, дал..чінь, с..редина, оч..рет, об..режний, прав..дний.
А тепер повторімо вивчений матеріал за посиланням: частини мови

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

Готуємося до контрольної роботи з української літератури.

1. Запорожці перевіряли на придатність  хлопця бути козаком:

а) чи вміє битися                                б) чи вміє на коні їздити

в) чи вміє шаблею орудувати            г) чи вміє кашу варити

2. «За мою роботу, пане, доведеться заплатити», - ці слова належать: 

а) бідному братові з казки «Мудра дівчина» 

б) дурневі з казки «Летючий корабель» 

в) Карпові з легенди «Як виникли Карпати» 

г) хлопцеві з переказу «Прийом у запорожці»  

3. Маруся з казки «Мудра дівчина» принесла пану на гостинець:

а) ворону              б) горобця                   в) синицю                 г) півня

4. Берегиня, щоб зупинити військо ящерів:

а) підняла вгору руки-крила             б) загнала їх у воду 

в) підпалила поле                               г) перетворила на каміння.

5. Міф – це:

а) розповідь фантастичного, казкового змісту про життя і діяльність наших предків; 

б) розповідь про уявлення давніх слов’ян про створення світу, про богів і демонів; 

в) оповідання про справжні історичні події;

г) фантастична розповідь про тварин.

6. «Зоряний Віз» – це:

а) візок, прикрашений зірками                    б) небесне сузір’я 

в) назва міста                                               г) назва казки.

7. Пес вирішив, що людина найсильніша від усіх тварин, тому що: 

а) її боявся навіть лев                                  б) в неї була рушниця 

в) вона годувала всіх тварин                       г) мала найгучніший голос.

8. Неопалима купина з однойменної легенди символізує: 

а) багатство української природи 

б) віру українців у різних богів 

в) незвичайні природні явища 

г) незнищенність українського народу.

9. Казка «Летючий корабель» належить до групи казок:

а) фантастичних        б) про тварин        в) побутових        г) пригодницьких.

10. Жайворонок і Миша з казки «Яйце-райце» посварилися через: 

а) зернину             б) яйце-райце                 в) паляницю             г) комашню

11. У казці «Летючий корабель» декілька разів повторюється вислів:

а) Чи довго вони летіли, чи недовго … 

б) Були собі дід і баба 

в) То оце мій меч – а його голова з плеч!

г) Дурень сидить на лаві та й журиться.

12. Хлопця, який служив у Силуна звали:

а) Петром  б) Михайлом  в) Карпом  г) Кирилом.

13. Сльози дівчини із легенди «Чому в морі є перли і мушлі» стали:

а) перлинами                  б) сріблом             в) водою               г) мушлями.

14. Черствий чорний хліб, що був у торбі парубка («Летючий корабель» перетворився на:

а) на паляниці           б) на каравай         в) на сухарі          г) на печиво.

15. Легенда – це:

а) розповідь фантастичного, казкового змісту про життя і діяльність наших предків; 

б) розповідь про уявлення давніх слов’ян про створення світу, про богів і демонів; 

в) оповідання про справжні історичні події;

г) фантастична розповідь про тварин.

16. Бога Сонця звали:

а) Перун                б) Сварог              в) Дажбог              г) Білобог

17. У казці «Яйце-райце» розповідається, як хлопець  і зміїна дочка втікали від змії, а щоб вона їх не піймала, перетворилися на:

а) пшеницю й діда  б) монастир і ченця   в) нору і мишу  г) на річку й окуня

18. «В нього свиточка – латка на латці, штанці – коліна повилазили» - так описано в казці «Летючий корабель»:

а) діда                   б) дурня                в) Стрільця                     г) Скорохода

19. Морозко – це персонаж казки: 

а) «Бабуся-Метелиця»                       б) «Мудра дівчина» 

в) «Яйце-райце»                                 г) «Летючий корабель»

20. У легенді «Зоряний віз» описується природнє явище: 

а) посуха               б) потоп                в) ураган               г) зорепад

21. Цар у казці «Летючий корабель» загадав дурневі другу загадку: 

а) з’їсти зі своїм товариством шість пар волів жарених і сорок печей хліба 

б) принести води живлющої та цілющої  

в) випити одним духом сорок сорокових кухлів води й меду

г) привести військо у сто тисяч воїнів.

22. Усім давала пити й усіх урятувала від смерті дівчина з легенди: 

а) «Берегиня»                                               б) «Неопалима купина» 

в) «Чому в морі є перли і мушлі»               г) «Зоряний віз» .

23. Маруся з казки «Мудра дівчина» запрягла в ґринджоли:

а) коня                   б) вола                 в) цапа                   бика.

24. «За мою роботу, пане, доведеться заплатити», - ці слова належать: 

а) бідному братові з казки «Мудра дівчина» 

б) дурневі з казки «Летючий корабель» 

в) Карпові з легенди «Як виникли Карпати» 

г) хлопцеві з переказу «Прийом у запорожці»  

25. Казки поділяються на групи:

а) пригодницькі, про звірів, побутові 

б) про тварин, фантастичні, детективні 

в) про тварин, побутові, фантастичні

г) фантастичні, про тварин, історичні.

26. У казці «Летючий корабель» із в'язки дров утворилося:

а) багатство          б) худоба             в) військо             г) ліс.



Немає коментарів:

Дописати коментар