https://drive.google.com/drive/folders/1psvdQKHYO7iS6ncH3UtwwdcnEChQE0iI?usp=sharing
учительська гра "СОНЯШНИК" соняшник
ознайомитисяз матеріалами "Учительського журналу" розробки уроків
Для використання в роботі заступника директора школи з НМР та керівника шкільного методичного обєднання
засідання ШМО
Тема: презентація та її роль у діалогічному навчанні на уроках української літератури.
Мета: актуалізувати знання та досвід педагогів з теми, розглянути й проаналізувати існуючі методики і прийоми навчання діалогічному мовленню через метод презентації, розвивати навички роботи в групах, підвищити професійний рівень, удосконалити професійну майстерність учителів, активізувати педагогічний інтелект і творчий потенціал учасників тренінгу, створити сприятливу атмосферу співпраці.
Тип засідання: інтерактивний
Обладнання: роздавальний матеріал, маркери, папір, дошка, презентації, стікери.
Завдання:
- сфокусувати увагу на проблемі
- проаналізувати поняття «презентація», «діалог»
- визначити роль і місце діалогічного підходу в освітніх технологіях
- розглянути діалогічні форми навчання на уроках літератури
- провести практичне заняття щодо застосування методу презентації
- обговорити доцільність його використання на уроках (в позаурочний час)
Хід тренінгу. Етапи:
І. Духовно-естетичний
а) підняття настрою, зосередження уваги (проведення гри-інтерв’ю: бажаючі презентують себе, відповідаючи на запитання присутніх)
- ми використали форму роботи таку, як „презентація” шляхом діалогу, сміливці презентуали себе присутнім, відповідаючи на їхні запитання.
ІІ. Установчо-мотиваційний:
1) оголошення теми (поняття „презентація”, поняття „діалог”, мова піде про створення моделі уроку з презентаціями) і мети (розглянути, проаналізувати, зрозуміти зазначені поняття)
2) мотивація (ВИСТУП керівника проблемної групи: „Кожен період розвитку людської цивілізації вносить корективи, ставить специфічні, відповідні часові вимоги щодо підготовки людини до життя: вона має відповідати суспільним запитам, одночаснореалізуючи себе як особистість... інформаційний вибух....жанри різних шоу у формі діалогу...”)
3) об’єднання вчителів у групи ( за кольором стікерів)
4) виявлення очікуваних результатів від учителів (учителі пишуть на стікерах свої очікування, клеять їх на великі літери „СЕМІНАР-ТРЕНІНГ”)
5) правила роботи у групах записані на окремих паперових смужках і прикріплені на дошці магнітиками:
- слухати уважно співбесідника.
- сприймати і розуміти одне одного.
- не перебивати мовця.
- висловлювати не тільки наукові твердження, а й власні судження.
- захищати власну думку.
- враховувати позицію іншого.
- бути активними і толерантними.
ІІІ. Змістовно-пошуковий: (теоретична робота учасників, робота з картками; групи отримують завдання на картках, готують відповіді, відповідають спікери творчих груп)
Картка № 1.
А) Які основні завдання стоять перед учителем при виборі такої форми роботи, як презентація?
Можливі варіанти відповіді:
- інформувати, подати у привабливому вигляді ретельно підготовлену інформацію;
- познайомити з навчальним матеріалом;
- подавати теми, визначенні для оглядового вивчення;
- привернути увагу учнів до особистості письменника, твору, образу, до питання аналізу мови; - проводити словникову роботу;
- створити проблемно-пошукову інформацію;
- розвивати інтерес учнів до пошуково-дослідницької діяльності, залучати дітей до науково-дослідницької роботи;
- навчати учнів діалогічному мовленню.
Картка № 2.
Б) Які мовленнєві завдання визначає учитель під час підготовки уроку-презентації через діалог?
Можливі відповіді:
- повідомити щось співрозмовнику,
- привертати увагу до певного об’єкта чи події,
- поділитися своїми враженнями;
- констатувати факти, які стосуються співбесіди;
- узгодити різні підходи до конкретної проблеми;
- обмінятися із співрозмовниками думками, переживаннями;
- виразити свої емоції.
Картка № 3.
Б) На що орієнтується вчитель при доборі методів і прийомів роботи з учнями для побудови діалогу на уроці за презентацією?
Можливі відповіді:
- вікові особливості учнів;
- ситуація;
- постановка мовленнєвих завдань;
- знання тексту;
- комп’ютерна підтримка;
- передбачити варіанти висловлювання (коментарі до презентацій, оживлення)
Картка № 4.
В) Який навчальний матеріал можна використовувати для створенння презентації та діалогу? Які можливі результати навчальної діяльності учнів при застосуванні методу презентації , діалогу (основні умови успішної діалогічної взаємодії)?
Можливі відповіді:
? - біографія письменника
- зміст і форма твору
- текстуальний аналіз та ін.
? - Підвищення результативності навчальної діяльності
- Розвиток мовлення
- Розвиток творчих здібностей, інтересів
- Інтерес до науково-дослідницької та пошукової діяльності
- Створення умов для самореалізації і саморозвитку дітей
- Зростання власної педагогічної майстерності, творчої ініціативи та ін.
ІУ. Адаптивно-перетворюючий: (практична робота, презентації навчального матеріалу, побудова діалогів за схемою учитель – учень, учень – учень).
1). Михалєва Т. П. («Григорій Сковорода» 9 клас: кінофільм)
2). Хатунцева М.М. (презентація «Образ Михайлика у творі М.Стельмаха «Гуси-лебеді летять» 7 клас)
3). Балагура К.І. (презентація «У світі казок» 5 клас)
4). Єрмоленко О.Г. (презентація «Робота над текстом оповідання А.Чайковського «За сестрою» 7 клас)
5). Городицька Л.В. (Біографія І.Франка. 10 клас)
6). Райко Н.М. (презентація «Аналіз тексту поетичного твору Л.Костенко «Кольорові миші» 6 клас)
7). Васюк Л.В.(презентація «Образ державного діяча за п’єсою І.Кочерги «Ярослав Мудрий» 11 клас)
У. Оцінно-смисловий етап (обговорення, питання,які можна сформулювати за поданими презентаціями)
УІ. Системно-узагальнюючий (виявлення отриманих результатів)
УІІ. Контрольно-рефлексивний (самооцінка своєї роботи)
УІІІ. Духовно-естетичний (кінцевий) Гра „Долоньки”
Немає коментарів:
Дописати коментар