методична робота




https://drive.google.com/drive/folders/1psvdQKHYO7iS6ncH3UtwwdcnEChQE0iI?usp=sharing

учительська гра "СОНЯШНИК"  соняшник

ознайомитисяз матеріалами "Учительського журналу"    розробки уроків

Для використання в роботі заступника директора школи з НМР та керівника шкільного методичного обєднання


засідання ШМО

Тема: презентація та її роль у діалогічному навчанні на уроках української літератури.

Мета: актуалізувати знання та досвід педагогів з теми, розглянути й проаналізувати існуючі методики і прийоми навчання діалогічному мовленню через метод презентації, розвивати навички роботи в групах, підвищити професійний рівень, удосконалити професійну майстерність учителів, активізувати педагогічний інтелект і творчий потенціал учасників тренінгу, створити сприятливу атмосферу співпраці.
Тип засідання: інтерактивний
Обладнання: роздавальний матеріал, маркери, папір, дошка, презентації, стікери.
Завдання:
- сфокусувати увагу на проблемі
- проаналізувати поняття «презентація», «діалог»
- визначити роль і місце діалогічного підходу в освітніх технологіях
- розглянути діалогічні форми навчання на уроках літератури
- провести практичне заняття щодо застосування методу презентації
- обговорити доцільність його використання на уроках (в позаурочний час)

Хід тренінгу. Етапи:
І. Духовно-естетичний
а) підняття настрою, зосередження уваги  (проведення гри-інтерв’ю: бажаючі презентують себе, відповідаючи на запитання присутніх)

- ми використали форму роботи таку, як „презентація” шляхом діалогу, сміливці презентуали себе присутнім, відповідаючи на їхні запитання.

ІІ. Установчо-мотиваційний:
1) оголошення теми (поняття „презентація”, поняття „діалог”, мова піде про створення моделі уроку з презентаціями) і мети (розглянути, проаналізувати, зрозуміти зазначені поняття)
2) мотивація (ВИСТУП керівника проблемної групи: „Кожен  період розвитку людської цивілізації вносить корективи, ставить специфічні, відповідні часові вимоги щодо підготовки людини до життя: вона має відповідати суспільним запитам, одночаснореалізуючи себе як особистість... інформаційний вибух....жанри різних шоу у формі діалогу...”)
3) об’єднання вчителів у групи ( за кольором стікерів)
4) виявлення очікуваних результатів від учителів (учителі пишуть на стікерах свої очікування, клеять їх на великі літери „СЕМІНАР-ТРЕНІНГ”)
5) правила роботи у групах записані на окремих паперових смужках і прикріплені на дошці магнітиками:
слухати уважно співбесідника.
- сприймати і розуміти одне одного.
- не перебивати мовця.
- висловлювати не тільки наукові твердження, а й власні судження.
- захищати власну думку.
- враховувати позицію іншого. 
- бути активними і толерантними.

ІІІ. Змістовно-пошуковий: (теоретична робота учасників, робота з картками; групи отримують завдання на картках, готують відповіді, відповідають спікери творчих груп)

Картка № 1.
А)  Які основні завдання стоять перед учителем при виборі такої форми роботи, як презентація?
Можливі варіанти відповіді:
- інформувати, подати у привабливому вигляді ретельно підготовлену інформацію;
- познайомити з навчальним матеріалом;
- подавати теми, визначенні для оглядового вивчення;
- привернути увагу учнів до особистості письменника, твору, образу, до питання аналізу мови;  - проводити словникову роботу;
- створити проблемно-пошукову інформацію;
- розвивати інтерес учнів до пошуково-дослідницької діяльності, залучати дітей до науково-дослідницької роботи;
- навчати учнів діалогічному мовленню.

Картка № 2.
Б)  Які мовленнєві завдання визначає учитель під час підготовки уроку-презентації через діалог?
Можливі відповіді:
-  повідомити щось співрозмовнику,
-  привертати увагу до певного об’єкта чи події,
-  поділитися своїми враженнями;
-  констатувати факти, які стосуються співбесіди;
-  узгодити різні підходи до конкретної проблеми;
-  обмінятися із співрозмовниками думками, переживаннями;
-  виразити свої емоції.
Картка № 3.
Б)  На що орієнтується вчитель при доборі методів і прийомів роботи з учнями для побудови діалогу на уроці за презентацією?
Можливі відповіді:
-  вікові особливості учнів;
-  ситуація;
-  постановка мовленнєвих завдань;
-  знання тексту;
-  комп’ютерна підтримка;
-  передбачити варіанти висловлювання (коментарі до презентацій, оживлення)
Картка № 4.
В)  Який навчальний матеріал можна використовувати для створенння презентації та діалогу? Які можливі результати навчальної діяльності учнів при застосуванні методу презентації , діалогу (основні умови успішної діалогічної взаємодії)?
Можливі відповіді:
? -  біографія письменника
-  зміст і форма твору
-  текстуальний аналіз та ін.
? -  Підвищення результативності навчальної діяльності
-  Розвиток мовлення
-  Розвиток творчих здібностей, інтересів
-  Інтерес до науково-дослідницької та пошукової діяльності
-  Створення умов для самореалізації і саморозвитку дітей
-  Зростання власної педагогічної майстерності, творчої ініціативи та ін.   
ІУ. Адаптивно-перетворюючий: (практична робота, презентації навчального матеріалу, побудова діалогів за схемою  учитель – учень, учень – учень).
1). Михалєва Т. П.  («Григорій Сковорода» 9 клас: кінофільм)
2). Хатунцева М.М. (презентація «Образ Михайлика у творі М.Стельмаха «Гуси-лебеді летять» 7 клас)
3). Балагура К.І. (презентація «У світі казок» 5 клас)
4). Єрмоленко О.Г. (презентація «Робота над текстом оповідання А.Чайковського «За сестрою» 7 клас)
5). Городицька Л.В. (Біографія І.Франка. 10 клас)
6). Райко Н.М. (презентація «Аналіз тексту поетичного твору Л.Костенко «Кольорові миші» 6 клас)
7). Васюк Л.В.(презентація «Образ державного діяча за п’єсою І.Кочерги «Ярослав Мудрий» 11 клас)

У. Оцінно-смисловий етап (обговорення, питання,які можна сформулювати за поданими презентаціями)

УІ. Системно-узагальнюючий (виявлення отриманих результатів)

УІІ. Контрольно-рефлексивний (самооцінка своєї роботи)

УІІІ. Духовно-естетичний (кінцевий) Гра „Долоньки”



Немає коментарів:

Дописати коментар