субота, 14 листопада 2020 р.

 Навчання у школі + Онлайн-навчання = Змішане навчання

Змішане навчання – це поєднання онлайн та офлайн-навчання у один ланцюжок, що творить «навчальний досвід» учня та самодостатній логічний курс чи предмет. При змішаному навчанні інструкції/теорія, яку учень опрацьовує онлайн (чи то у формі самостійного прочитання матеріалів, чи при перегляді демонстраційних відео, чи при перегляді відеозапису лекції вчителя, чи у формі гри), знаходять своє застосування офлайн (тобто у приміщенні школи під час занять). Всі активності та заняття, що відбуваються в школі мають поєднуватись та на практиці закріпляти знання, здобуті учнем при самостійній роботі онлайн.

[Під навчанням онлайн ми розуміємо формат навчання учня за комп’ютером, при чому учень сам обирає місце для навчання, контролює час, ритм та послідовність виконуваних завдань. Під навчанням офлайн – взаємодію учня з вчителем та однокласниками/колегами по проекту. Під форматом навчання розуміємо онлайн чи офлайн навчання; формати офлайн навчання включають роботу у групових проектах, індивідуальні консультації, лекції, семінари, дискусії та ін. (тобто будь-яка взаємодія, що відбувається в реальному часі без посередництва технологій)]

10 найважливіших складових змішаного навчання

Перевернутий клас

За допомогою цього підходу учні отримуватимуть попередні знання чи інформацію самостійно — з підручників, навчальних матеріалів чи інтернету, а вже потім вчитель в класі змодерує процес засвоєння цих знань і навичок на практиці. "Перевернутий клас" спонукає учнів рівноцінно працювати і вдома, і в школі, тож важливо, щоб усі діти мали рівні можливості доступу до цифрових технологій.

Розширене поняття "уроку"

Це передбачає, що навчальний процес не обмежується лише уроком. Натомість учень стає ніби «власником» свого часу для навчання і навчається розпровідляти час і домовляється про співпрацю із учителем, однокласниками тощо.

Новий підхід до розкладу занять

Під час змішаного навчання вчителям варто переглянути увесь шкільний розклад. Адже воно передбачає, що діти приходять до школи у визначені дні, тому можна в ці дні зробити довші уроки і попрактикуватися у групах.

До того ж, молодші учні потребують більшої взаємодії із вчителями, і це варто враховувати. А також у період перед контрольними, дітям може знадобитися інтенсивніша допомога вчителів.

Доступ до цифрових технологій та надійного інтернету

Змішане навчання передбачає, що усі учасники навчального процесу мають рівний та надійний доступ до інтернету та онлайн-інструментів. А всі web-платформи, якими користуватимуться вчителі, повинні відповідати віку дітей та бути також доступними для учнів із особливими освітніми потребами.

Автономія педагогів

Змішане навчання вимагає прийнмати швидкі рішення, тож учителі повинні мати свободу і гнучкість самостійно визначати поточні види роботи, складати графік та навчальні інструменти. Така автономія вчителів можлива лише за умови довірливих стосунків між педагогами та керівництвом школи.

Прозорість планування та навчальних очікувань

Учні та вчителі під час змішаного навчання повинні знати, де у приміщенні школи та на онлайн-ресурсах вчитель розміщує розклад, план занять, завдання та цілі уроку. Усі ці складові повинні бути прозорими та доступними.

Також школам рекомендовано розбити навчальний рік на менші етапи: наприклад, не семестри, а модулі.


Співпраця із батьками

Співпраця із батьками у змішаному навчанні дуже важлива, адже значну частину часу діти навчатимуться поза межами школи. Тому необхідно чітко визначити, чи батьки можуть і хочуть бути залученими до цього.

Зрозуміла система оцінювання здобутків учнів

Загалом, система оцінювання у змішаному навчанні має три складові: постійне оцінювання вчителем та самооцінювання учнями, підсумкове оцінювання вчителем та підсумкове оцінювання школою.

Проте оцінювання може бути різноманітним: слід поєднувати індивідуальні оцінки із оцінюванням групової роботи і командних проєктів. А саме оцінювання може здійснювати як вчитель або онлайн-інструмент.

Виділення час для живого діалогу

Змішане навчання передбачає більше дистанційної роботи вчителя та учня, всім бракуватиме звичного соціального шкільного життя. Тож, тут важливо надавати пріоритет живому спілкуванню, діалогу тоді, коли діти і вчителі перебувають у стінах школи. Особливу увагу слід звертати на теми психологічного добробуту школярів.

Розширити поняття "шкільне приміщення"

"Урок у класі" не завжди слід сприймати буквально, адже замість класу школа може використовувати приміщення бібліотеки, актової зали, спортивного майданчика чи шкільного подвір’я. Під час змішаного навчання варто зробити школу "відкритішою": запропонувати дітям позашкільні активності на шкільному стадіоні чи в бібліотеці.





Немає коментарів:

Дописати коментар